Hogyan védjem irodai gépparkomat?

Számítógép, tűzfal, biztonság

Az irodai, munkahelyi rendszerek védelme komplex feladat, mert több szempontot kell egyszerre figyelembe venni. Védeni kell az ügyviteli adatokat, a dokumentumokat. Biztosítani kell a folyamatos munkavégzést. A fájlok „védelme” ott kezdődik, hogy hol tároljuk azokat. Több számítógépes munkahely esetén elkerülhetetlen a kliens-szerver környezet kialakítása, ahol az adatok egy példányban a szerveren tárolódnak. A szerver számítógépnek egy erre a célra tervezet eszköznek kell lennie, amit a gyártó más szempontok szerint méretez mint egy felhasználói PC-t ( folyamatos üzemidő, gyorsabb elérés, nagy sebességű alkatrészek, redundáns főelemek, nagyobb hűtés stb.). A szerveren lévő adatok mentéséről gondoskodni kell, nemcsak a hardver hibából adódó fájl sérülés miatt, hanem a véletlen-szándékos törlés, módosítás  miatt. Célszerű több napra visszamenőleges mentési eljárást készíteni.  Az internet felől érkező támadások két irányúak lehetnek. Az egyik a kár okozás, a fájlok módosítása, a másik a számítógép erőforrásainak a lefoglalása. Ezek ellen víruskereső és személyi tűzfal telepítésével védekezhetünk.